Google AdWords hoeven niet veel te kosten en je kunt het overzichtelijk houden. Het totale kostenplaatje is uiteraard afhankelijk van de door jou aangegeven doelstellingen, maar aangezien Google de meest gebruikte zoekmachine is, is het altijd een goede investering. Sowieso is bij Team Nijhuis een digitale marketing review aanvragen geheel gratis en ga je daarmee geen verplichtingen aan. Deze review is zeer uitgebreid en leidt tot meer naamsbekendheid, leads en omzet. Een gratis persoonlijk gesprek waarin je geadviseerd wordt en uitleg krijgt over kansen die je zeker niet voorbij moet laten gaan. Het is aangetoond dat 19 de 20 bedrijven al meteen na de digitale marketing review een opzetstijging waarnamen. Onder andere om deze reden willen zij graag gebruik blijven maken van de diensten van Team Nijhuis en wordt men vaste klant. Dit bureau scoort niet voor niets een erg hoog gemiddelde wanneer het gaat om klanttevredenheid.

Welke soorten Adwords zijn er?

Adverteren op Google is een goede zet, des te meer als de advertentie de zoeker meteen brengt waar hij of zij zijn moet. Zo’n directe link naar het gezochte product heeft haar effectiviteit bewezen. Wanneer je ergens op klikt en vervolgens de hele pagina moet gaan doorzoeken naar het beloofde product, ben je al lang weer verder gesurfd naar de nieuwe pagina. Een Google Adwords-advertentie kan verschillende biedstrategieën behelzen. Zo kan er betaald worden per klik – de zogenaamde CPC – waarbij het te betalen bedrag berekend wordt aan de hand van een veilingmodel. In dit geval geldt: wanneer jouw AdWords perfect geoptimaliseerd zijn, vallen de kosten lager uit maar scoort je advertentie tegelijkertijd buitengewoon goed. Naast de mogelijkheid om per klik te betalen, kun je ook kiezen voor een CPA-model waarbij de interactie tussen de bezoeker en jouw internetpagina gemeten en verrekend wordt. Het kan hier bijvoorbeeld ook om een nieuwsbriefinschrijving op jouw webpage gaan. Bij deze biedstrategie is kennis van AdWords cruciaal want het kantelpunt van winst maken naar geld verliezen ligt op de loer. Deze werkzaamheden uitbesteden aan een ervaren bureau als Team Nijhuis wordt dan ook sterk aangeraden.

Ten slotte is er de mogelijkheid om vooraf een maximumbedrag aan te geven dat je betaalt voor duizend vertoningen, middels vCPM. Hierbij kan je je advertentie geheel op je eigen wensen afstemmen.

Inzicht in je kosten

Voordat er gestart wordt met een campagne, krijg je inzicht in de kansen en bedreigingen die op jouw situatie van toepassing zijn. Daarbij is het mogelijk om een maximaal budget in te stellen, een gegeven dat jou ook min of meer de regie geeft.