Het doel van SEO is natuurlijk om meer bezoekers naar je website te trekken, maar in het ideale geval maak je van deze bezoekers tevens klanten (of leads). Dit is in feite een bijkomend effect van een goede SEO campagne, maar er zijn wel dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je niet alleen meer bezoekers, maar ook meer klanten krijgt. Dit proces gaat in feite in drie stappen. Allereerst moet je verschijnen in de juiste zoekopdrachten, daarna moet je mensen precies bieden waar ze naar op zoek waren (het liefst meer!), en vervolgens moet je ze overhalen een aankoop te doen of contact op te nemen. Vind je het lastig hier zelf mee aan de slag te gaan? Uiteraard kan je je SEO ook uitbesteden.

Verschijn in de juiste zoekopdrachten

Je wilt natuurlijk websitebezoekers trekken die daadwerkelijk op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt. Deze zijn immers sneller geneigd een aankoop te doen dan bezoekers die op zoek zijn naar een ander product of een ander soort informatie. Daarom is het belangrijk om veel aandacht te besteden aan je SEO teksten, en deze te schrijven op basis van een gedegen zoekwoordenonderzoek. Zo trek je niet alleen meer, maar ook veel relevantere bezoekers, wiens zoekopdracht in Google matcht met wat jij te bieden hebt. Zo verhoog je je conversies, en verlaag je tegelijkertijd de CPL (cost per lead). Lees hier meer over een SEO Tekstschrijver – Doublesmart

Houd mensen op je website

Om van bezoekers klanten te maken (en dus de conversies te verhogen) is het zaak dat je ijzersterke content hebt. Schrijf heldere teksten met een duidelijke inleiding waarmee je direct to-the-point komt, gebruik mooie afbeeldingen, zet video’s in om mensen extra te prikkelen en creëer een sterke interne linkstructuur. Door mensen suggesties te geven van andere pagina’s (of producten) die ze wellicht interessant vinden spenderen ze meer tijd op je website, en klikken ze niet weg. Zeker de eerste pagina waar ze op terecht komen is belangrijk. Om je bouncepercentage laag te houden moet je mensen veel opties geven om door te klikken naar andere pagina’s. Dat is goed voor je conversies, maar uiteindelijk ook voor je ranking.

Duidelijke call-to-actions

Als je van een bezoeker een klant of lead maken wilt zijn duidelijke call-to-actions natuurlijk ontzettend belangrijk. Zorg voor knoppen in opvallende kleuren, en zet ze op meerdere plekken waar ze goed zichtbaar zijn. Zorg ook voor duidelijke, het liefst korte tekst op deze knoppen, zodat bezoekers in één oogopslag weten waar ze voor zijn. Je moet het de bezoeker in feite zo makkelijk mogelijk maken een aankoop te doen, want dat resulteert in een hogere conversie, en tevens in een lagere CPL. Hoe je dat doet kunnen ze je bij een online marketing bureau vertellen. Klik op de link bovenin dit artikel voor meer informatie!

Door Rapido